Sauce-America 2010

mandag den 8. marts 2010

Flere billeder



Vis Sofumbus & Miguellan på opdagelse på et større kort

Saa er der flere billeder til jer. Kronologien passer, saa efter pingvinerne, som der er link til i forrige blogindlaeg, kommer billeder fra resten af Argentina: Puerto Madryn, Ushuaia, El Calafate (Perito Moreno-gletsjeren), El Chalten og tilbage i El Calafate. Dernaest fra Puerto Natales og turene i nationalparken Torres del Paine samt baadturen op langs Chiles kyst. Jeg har skrevet under de fleste billeder, hvor og hvad det er, for det er efterhaanden noget tid siden, vi har beskrevet det.

Argentina
Puerto Natales
Baadturen

Vi kom med bussen fra Sucre til La Paz i forgaars, ankom i gaar morges og har nu tilbragt to dage her. Byen befinder sig 3660 m. over havets overflade, og naar man bevaeger sig opad i byen, der naermest er formet som en skaal, skal man af og til hive efter vejret.

Klokken er 2, og jeg ville bare lige faa lagt billeder op, idet maskineriet kun driller sporadisk her. Jeg har tygget cocablade et par gange - Sofie foretraekker cocateen (med sukker naturligvis), og vi har set fodboldkamp paa det stadion, hvor Bolivias landshold vinder over store fodboldnationer, fordi de pga. hoejderne doejer med luften, og i dag har vi endvidere set wrestling med bl.a. traditionelt klaedte kvinder - meget exceptionelt! Vi faar smagt masser af billig, lokal mad, og det er et under, jeg ikke fejler noget, men jeg vil smage det hele! Vi har et par dage mere her i La Paz, og saa maa vi se, hvor vi videre vaelger at tage hen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar